Nu har luften gått ur mig. Har suttit med mina böcker stundvis under dagen, men nu säger hjärnan S-T-O-P-P. Jag är galet trött. Är det vinet som gör det måntro? Jag har unnat mig lite vin såhär på lördags kvällen. Jag sitter ensam här med ett sovande litet busfrö. ♥ Vi hade en incident i affären idag. Först tog han en fralla som han började äta på. Nåja, bara att ta med till kassan och betala. Sen skulle O springa iväg och hämta tandkräm och medans han gjorde det så var W snabb som sjutton och stack ner händerna i lösgodiset och var påväg att stoppa det i munnen. Min reflex var givetvis att ta godiset ifrån honom snabbt och jag hade bara en hand ledig (andra handen höll i ett mjölpaket) och mitt i min reflex så river jag W i ansiktet. Jag känner hur illa det tar. W får en reva som går under hela ögat. Jag tröstar och kramar honom, samtidigt som jag hela tiden ber om ursäkt. W tystnar snart, vi betalar varorna och går ut. Jag hämtar ut ett paket på vägen till bilen. Väl inne i bilen så brister det. Jag börjar stortjuta och känner mig som världens mest värdelösa mamma. HUR KUNDE JAG GÖRA SÅ? Jag gråter och gråter hela vägen hem och O tröstar mig och påpekar att jag ju faktiskt inte gjorde det med mening, men det spelar ingen roll. Det gör så ONT i mig...
Väl hemma så tvättar och smörjer jag såret. W är så go och glad och låter mig glatt plåstra om honom. Vi börjar laga lite mat och hela tiden så snurrar tankarna i mitt huvud om hur elak, hemsk och dum jag är. Sen sätter vi oss vid matbordet och äter. Efter en stund så frågar jag W om han har mycket ont. Han tittar på mig och förstår att jag gråtit. Sen säger han; "Näe, mamma" med ett uttryck som betyder "mamma, det är ingen fara. Det gör inte ont längre och jag vet att det inte var meningen" sen kramas vi. UNDERBARA UNDERBARA W! ♥ (Jag blir tårögd bara jag tänker på det.) Jag måste ha gjort otaliga bra saker i mitt liv, som har fått gåvan att få ha honom vid min sida. Jag älskar honom så mycket och varje dag med honom är en gåva. Jag tycker att det skulle vara jätteroligt att få skaffa ett syskon till honom, men ärligt talat så är det ingen katastrof om det inte skulle se. JAG HAR JU HONOM! ♥ Han är mitt liv, min luft, mitt hjärta - mitt ALLT!
Jag satt och kollade på lite Idol klipp på tv4.se förut där de bland annat intervjuat Bingo Rimérs tjej som håller i Idol - eftersnack. Där berättar hon (som är nybliven gravid) att hon inte gillar barn och hur hemskt det är att vara gravid - bara en massa dåliga saker. Hur sjutton kan man bara säga så?! Hur kan man säga att man inte ser fram emot att få leka och vara med sitt barn??! Sjukt är nog bara förnamnet...
I morgon måste jag försöka komma iväg till hästen - och plugga efter det. Det var så trist väder ute idag, så C fick faktiskt vila. Dessutom hade jag fullt upp med städ och fikabak inför O's kalas. Han blev jätteglad över presenten som vi gav honom - en skyddsväst som han ska ha när han tävlar.
Nu är han ute med sin pappa en sväng. Det unnar jag honom verkligen!

Jag vill avsluta detta blogginlägget med att skriva att jag älskar alla mina pojkar så otroligt mycket! Mitt liv vore ingenting utan dem och dem får mig verkligen att älska livet - villkorslöst. Dem får mig att leva varje dag som om den vore den sista och dem får mig att vilja bli en bättre människa hela tiden - utvecklas och göra bra saker.
Jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: Tina

Va fint du skriver om kärleken till W och O! Jag känner igen och blir glad av din text. :-)

2009-10-25 @ 21:48:21
URL: http://www.troll.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0