Djupa tankar, vita moln och sång i mina öron ♥

När jag hör Darin's version av Coldplay's "Viva la vida" så får jag en känsla av hopp och förväntan, kärlek och drömmar. Helt underbart bra gör han den! ♥ (Jag är inget jättefan av Darin annars.)
För första gången på mycket länge så känner jag tillfreds med mig själv. Jag älskar mitt liv och jag älskar att leva! ♥ Jag har nu förstått att det inte finns någon mening på att fokusera på det man inte har och vill få, utan istället bör man leva varje dag som om den vore den sista. Och varje dag som jag flyger igenom, för mig en dag närmare både en kommande graviditet och min egen död. Jag vill absolut inte sitta där uppe på ett moln och ångra att jag inte vågade ta chansen att leva mitt liv. Jag lever här och nu, kanske inte i morgon. Jag vill våga göra någonting bra av mitt liv, hjälpa andra människor, vara en bra mamma, ge miljön bättre villkor, vara en bra sambo och vän, våga älska alla i min närhet - ovillkorlöst.
Allt sker av en anledning - Ibland förstår vi bara inte varför.

Våga leva den här dagen som om den vore den sista!




Kommentarer
Postat av: Tina

Det är en underbar förmåga att kunna se det hela så klart och ändå så positivt. Många fastnar i våndan över att man är dag närmare döden, men du har helt rätt i att man har en dag framför sig full av upplevelser! Va skönt att höra att du känner dig så glad. :-D

2009-10-15 @ 20:45:55
URL: http://www.troll.bloggagratis.se
Postat av: Lyndi

Ja, det är faktiskt helt underbart att äntligen kunna se livet från den ljusa sidan! ☺ ♥

2009-10-15 @ 21:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0