Another Day in Paradise.

Visst måste man väl ändå vara väldigt lyckligt lottad att ha hamnat här på denna jord?

Vi finns här av en anledning - Vi ska leva och vi ska lära. Eller kanske rättare sagt lära och leva?
Jag har lärt mig att alla människor inte är som jag, hur mycket jag försöker intala mig själv det. Jag har lärt mig att alla människor måste accepteras och respekteras även om de inte tycker som jag.
Jag har lärt mig att för att få så måste man ge. Och jag ger hellre mer än jag får. Det känns så mycket bättre i hjärtat!
Jag tror på karma.
Jag tror på kärlek vid första ögonkastet.

Jag minns när jag träffade dig. Brun hud och solblekt hår. Dina ögon fick mig att tappa fotfästet! Hela tiden ville jag få hålla dig nära, känna din varma andetag i min nacke. Krama dig hårt och smeka din varma hud. Det blev inte du och jag då. Det gjorde ont i mitt hjärta, men jag låtsades inte om det. Jag var inte kär i dig. Inte alls. Ingenting. Aldrig. Jag ljög för mig själv i flera år. Sa att jag inte hade några känslor för dig. Sa att jag inte behövde dig. Tillslut hade jag inget val, för hjärtat ropade så högt efter dig att jag var tvungen att lyssna. Jag hittade dig, i ett annat land. Jag var här och du var där. Hoppet om oss avtog sakteligen. Din hemresa skulle inte ske förens om ett halvår och hur skulle allt vara då?
När återvände så kom du hem till mig. Där var han, den solbrända killen som jag inte träffat på så länge. Jag minns när du kysste mig första gången. Den kyssen hade jag väntat på i flera år och mitt hjärta gjorde frivolter. Lycka!
Du är min själsfrände, min kärlek och pappan till vårt barn. Du har lärt mig så mycket om livet och så mycket om mig själv. Du är min bästa vän, den jag gråter hos och skrattar med. Du är min stjärna om natten och min sol om dagen. Kärleken till dig är oändlig. Jag släpper dig inte igen!
Jag ger mig själv och mitt liv till dig, för jag älskar dig högre än himlen!


Jag tror på evig kärlek.
Jag tror på att man blir lycklig så fort man låter sig själv att vara det.
Jag tror på en högre makt än oss.
Jag tror inte livet tar slut när man dör - tvärtom. Det börjar om igen.
 


Kommentarer
Postat av: Tina

Det var bland det finaste jag har läst. :-) Så mkt sanna känslor beskrivna i så underbara ord! Du har en gåva. Kramar.

2009-12-09 @ 12:28:52
URL: http://www.troll.bloggagratis.se
Postat av: Lyndi

Underbara du Tina! TACK! ♥ Vartenda ord kom direkt från hjärtat...

2009-12-09 @ 13:42:27
Postat av: Lyndi

TACK vännen! ♥ Det värmer sååå mycket att höra! Speciellt när det kommer från en svenska lärare.. ;O) KRAM!

2009-12-09 @ 13:51:00
Postat av: jess

oj du ha verkligen en förmåga att få ut dina känslor i skrift! imponerande...

2009-12-10 @ 07:12:14
URL: http://theshedevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0